SON DAKİKA
Hava Durumu

e-posta pazarlamasının avantajları nelerdir?

e-posta pazarlamasının avantajları nelerdir?

Haber Giriş Tarihi: 16.03.2022 16:02
Haber Güncellenme Tarihi: 16.03.2022 16:02
Kaynak: Haber Merkezi
https://www.bizimgazete.com.tr
e-posta pazarlamasının avantajları nelerdir?

e-posta pazarlamasının avantajları nelerdir?

 

Bir işletmenin ürün ve hizmetlerini tanıtmanın yanı sıra müşteri sadakatini teşvik etmek için pazarlama çabalarınızda e-posta kullanımı. E-posta pazarlama, e-posta listenizdeki müşterileri yeni ürünlerden, indirimlerden ve diğer hizmetlerden haberdar edebilen bir pazarlama biçimidir. Ayrıca, kitlenizi markanızın değeri konusunda eğitmek veya satın alma işlemleri arasında etkileşimde bulunmalarını sağlamak için daha yumuşak bir satış olabilir. Ayrıca arada herhangi bir şey olabilir. Mailchimp, pazarlama programınızda en iyi yatırım getirisini elde etmek için e-posta pazarlamanızı tasarlamanıza, oluşturmanıza ve optimize etmenize yardımcı olabilir.

Markanızı büyütmek veya eşyalarınızı satmak istediğinizde, e-posta pazarlaması, pazarlama kampanyaları için en popüler ve etkili araçlardan biridir. Bu makalede, e-posta pazarlamasının - ve promosyon e-postalarının kullanımının - işinizi büyütmenize nasıl yardımcı olabileceğini tartışacağız ve başarılı bir e-posta pazarlama kampanyasına başlamanıza yardımcı olacak birkaç ipucu vereceğiz.

E-posta pazarlaması nedir?

 

E-posta pazarlama, işletmenizin ürünlerini veya hizmetlerini tanıtmak için e-posta kullanan, doğrudan pazarlamanın yanı sıra dijital pazarlamanın bir biçimi olan güçlü bir pazarlama kanalıdır. Pazarlama otomasyonu çalışmalarınıza entegre ederek müşterilerinizin en son ürünlerinizden veya tekliflerinizden haberdar olmasına yardımcı olabilir. Ayrıca, olası satış yaratma, marka bilinirliği, ilişkiler kurma veya farklı pazarlama e-postaları aracılığıyla müşterilerin satın alma işlemleri arasında meşgul olmasını sağlama ile pazarlama stratejinizde çok önemli bir rol oynayabilir.

Ayrıca, bir şirkete kaydolduğunuzda ve  'i kullanmak istediğinizde, müşterileri bilgilendirmek için internet pazarlaması iyi bir yoldur. https://ofisteofis.com.tr/ sitesi bu konuda müşterilerine geniş bir hizmet yelpazesi sunmaktadır.

E-postanın kısa bir tarihi

 

İlk e-posta 1971'de Ray Tomlinson adlı bir bilgisayar mühendisi tarafından gönderildi. Gönderdiği mesaj sadece bir sayı ve harf dizisiydi, ancak yeni bir iletişim çağının başlangıcıydı. Tomlinson aynı zamanda e-posta adreslerinde “@” sembolünün kullanımını tanıtan kişiydi.

 

1978'de Digital Equipment Corp'ta Gary Thuerk adlı bir pazarlama müdürü, insanlara yeni bir ürün hakkında bilgi vermek için ilk ticari e-postayı göndermek için bu yeni doğrudan iletişim yöntemini kullandı. E-posta listesinde yalnızca 400 adres vardı, ancak gönderdiği e-postalar yaklaşık 13 milyon dolarlık satışla sonuçlandı.

 

90'lı yıllara gelindiğinde internet ticari olarak kitlelerin kullanımına açılmıştı. İnsanların birbirleriyle iletişim kurma biçimleri çarpıcı biçimde değişmeye başladı ve pazarlamacılar e-postanın reklam vermenin etkili bir yolu olabileceğini keşfetti. Pazarlama e-postalarının ortaya çıkması, düzenleyici güncellemelere duyulan ihtiyacı da beraberinde getirdi; örneğin, Birleşik Krallık'ın Veri Koruma Yasası, tüm pazarlama e-postaları için bir "devre dışı bırakma" seçeneği gerektirecek şekilde ayarlandı.

E-posta pazarlamanın avantajları

 

E-posta, kısmen kullanıcıyı bir tür işlem yapmaya zorladığı için işletmeler için çok popüler bir pazarlama aracı haline geldi; bir e-posta okunana, silinene veya arşivlenene kadar gelen kutusunda kalır. Ancak e-posta aynı zamanda mevcut en uygun maliyetli araçlardan biridir. Aslında, İngiltere merkezli Doğrudan Pazarlama Derneği (DMA) tarafından 2015 yılında yapılan bir araştırma, harcanan her 1 ABD doları için e-postanın ortalama 38 ABD doları yatırım getirisine (ROI) sahip olduğunu buldu. E-posta pazarlamasının gücü hakkında daha fazla bilgi için sektöre göre e-posta pazarlama istatistiklerimize göz atın.

 

E-posta pazarlaması, kitlenizle bir ilişki kurmanıza yardımcı olurken aynı zamanda blogunuza, sosyal medyaya veya insanların ziyaret etmesini istediğiniz herhangi bir yere trafik çekmenize yardımcı olabilir. Hatta e-postalarınızı bölümlere ayırabilir ve kullanıcıları demografiye göre hedefleyebilirsiniz, böylece insanlara yalnızca en çok görmek istedikleri mesajları göndermiş olursunuz. İşte başlamak için bazı e-posta pazarlama kampanyası ipuçları.

 

E-posta pazarlaması ayrıca, e-postaları kolayca göndermek üzere yapılandırılabilen e-posta pazarlama yazılımını kullanarak en iyi performans gösteren mesajı belirlemek için bir konu satırının A/B testlerini veya harekete geçirici mesajı çalıştırmanıza da olanak tanır. E-posta pazarlamasıyla neler yapabileceğinizi görmek için Mailchimp'in e-posta şablonlarına göz atın.

E-posta pazarlama listenizi oluşturmaya yönelik ipuçları

 

Ancak, ilk etapta internet pazarlama çabalarınızın bir parçası olarak e-posta gönderecek bir insan kitlesini nasıl oluşturursunuz? Birkaç yol vardır ve bunların tümü, pazarlamadaki en iyi uygulamaları dikkate alarak müşterilerinize doğru şekilde davranmakla ilgilidir.

 

E-posta listeleri satın almayın. Birçok e-posta pazarlama şirketinin (Mailchimp dahil), e-posta adresleri konusunda katı, izne dayalı bir politikası vardır; bu, satın alınan listelere göndermenin yasak olduğu anlamına gelir. Bunun yerine, insanları kurşun mıknatıslar kullanarak sizden mesaj almaya teşvik etmeye odaklanın. Özel bir kayıt formu aracılığıyla e-posta listenize kaydolduklarında müşterilerinizin ilk siparişlerinde indirim sunabilirsiniz. Veya yeni abonelere bir sonraki siparişlerinde ücretsiz kargo hizmeti sunabilir veya listenize katıldıklarında onlara ödül kazanma şansı verebilirsiniz. İşte bir e-posta listesi oluşturmanıza yardımcı olacak birkaç ipucu.

 

Ulusal (ve uluslararası) e-posta düzenlemelerinden haberdar olun. Otomatik e-posta gönderirken, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki CAN-SPAM Yasası, Kanada'daki İstenmeyen Posta Önleme Yasası (CASL) veya Genel Veri Koruma Yönetmeliği (GDPR) gibi tüm yasal gereksinimlere ve bölgenizdeki geçerli yasalara uyduğunuzdan emin olun. Avrupa Birliği

kişisel bilgilerin tedavisi için. Düzenlemeler hem sizin konumunuza hem de abonelerinizin konumuna bağlıdır ve sizin için hangi yasaların geçerli olduğunu bilmek sizin sorumluluğunuzdadır. İşte e-posta spam filtrelerinden kaçınma konusunda daha fazla tavsiye.

 

Müşterilerinizle sohbet etmek için e-postayı kullanın. E-posta harika bir pazarlama aracıdır, ancak işinize başka şekillerde de yardımcı olabilir. Anketler göndermek, müşterilerinize sizden alışveriş yaptıktan sonra onları ne kadar takdir ettiğinizi söylemek, terk edilmiş bir alışveriş sepetini takip etmek veya sadece merhaba demek için normal pazarlama içeriğinize ara sıra ara vermeyi düşünün. Hedef kitlenize yalnızca size değerli geri bildirim sağlama şansı vermekle kalmaz, aynı zamanda işin arkasındaki kişi hakkında daha fazla bilgi edinmelerine de olanak tanır.

 

Sadece gerçekten ihtiyacın olduğunda gönder. Birisi size e-posta adresi konusunda güvendiğinde, bu güveni kötüye kullanmayın. Kitlenizin gelen kutusunu gereksiz e-postalarla doldurmak, ilgilerini kaybetmelerine veya abonelikten tamamen çıkmalarına neden olur. Onlara sevdikleri şeyler hakkında alakalı, ilgi çekici mesajlar göndermeye odaklanın ve uzun süre sadık kalacaklardır.

Yorum Ekle
Gönderilen yorumların küfür, hakaret ve suç unsuru içermemesi gerektiğini okurlarımıza önemle hatırlatırız!
Yorumlar
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.