09 Aralık 2019 Pazartesi

BİZİM GAZETE

Sağlıklı bir hayat için B12 tüketimi şart!

-saglikli-bir-hayat-icin-b12-tuketimi-sart

Sağlıklı bir hayat için B12 tüketimi şart!
27 Eylül 2019 Cuma 09:49

 Sağlıklı bir hayat için B12 tüketimi şart!

 

 

 

B12 eksikliği son dönemlerde sıklıkla karşılaştığımız ve her yaşta görülebilen bir durum. Ancak B12 vitamini vücutta depolanabildiği için eksikliğinin hissedilmesi bazen uzun zaman alabilir. Hafif derecede olan B12 eksikliği unutkanlık, yorgunluk gibi belirtilerle kendini gösterebilir. Görülen diğer belirtilerin ise halsizlik, baş ağrısı, baş dönmesi, dikkat dağınıklığı, çarpıntı, hafızanın zayıflaması, yaşlılarda bunama, el ayak parmaklarında karıncalanma ve uyuşma gibi semptomlar olduğunu belirten Sofra/Compass Group Türkiye Ülke Diyetisyeni Emel Terzioğlu Arslan, B12 vitamininin vücutta kırmızı kan hücrelerinin üretilmesi, sinir hücrelerinin sağlığının korunması ve DNA üretimi konusunda kilit bir rol üstlendiğinin altını çiziyor. Bu nedenle B12 eksikliğinin mutlaka giderilmesi gerekiyor.



 

 

 

Kan oluşumu ve beyin sinirleri için son derece önemli olan B12 vitamini eksikliğinin giderilmesinde en temel nokta eksikliğin nedenini tespit etmek. Sofra/Compass Group Türkiye Ülke Diyetisyeni Emel Terzioğlu Aslan, B12 vitamininin emiliminde bir problem varsa B12 vitamininden zengin beslenmenin ya da takviye almanın bu eksikliği gidermeyeceğine dikkat çekiyor. B12 yetersizliğinin en önemli nedenlerinden biri de diyetle yetersiz B12 alımı.

 

 

 

Özellikle vegan ve vejeteryan beslenme, düşük sosyoekonomik koşullara bağlı kötü beslenme ve malnütrüsyona (kötü/yetersiz beslenme) bağlı olarak B12 eksikliği görülebilir. Bunun dışında B12 vitamininin emilimini sağlayan “İntrinsik Faktör” yetersizliği de B12 eksikliğinin nedenlerinden biri. Ayrıca bağırsaklarda herhangi bir hastalığa bağlı olarak emilim bozuklukları da önemli sebepler arasında yer alıyor. Eksikliğin nedeni tespit edildikten sonra tedavi planı oluşturmalı ve uygun bir beslenme tedavisi programı ile eksiklik giderilmeli.

 

 

 

B12 yetersizliğini engellemek için dengeli beslenmek şart

 

 

 

B12’nin en önemli kaynakları arasında hayvansal kaynaklı gıdalar bulunduğunu ifade eden Arslan; özellikle kırmızı et, tavuk, balık, hindi gibi etler, yumurta, kabuklu deniz ürünleri, süt ve süt ürünleri gibi hayvansal kaynaklı gıdaların hem bol miktarda B12 içerdiğini hem de vücutta kullanımının (biyoyararlılığı) bitkisel kaynaklı gıdalara göre çok daha yüksek olduğunu söylüyor. Bu nedenle özellikle vegan ya da vejeteryan beslenme tarzını benimsemiş bireyler, bu besinlerden bir veya birkaçına alerjisi olanlar ya da tüketmeyi tercih etmeyen kişiler, mutlaka doktor veya diyetisyen gözetiminde beslenmesini planlamalı ve gerekiyorsa takviye almalı.



Haber okunma sayısı: 1417

Yazdır

YORUM EKLE

Yorum Başlığı

Yorum

YORUMLAR

  • Bu habere henüz yorum yapılmamış. İlk yorum yapan siz olun.

DİĞER HABERLER


KÖRFEZ GÜNDEMİ

Başkan Söğüt şampiyonlarla buluştu

Körfez Belediye Başkanı Şener Söğüt, grubunu şampiyon olarak tamamlayan Körfez Gençlerbirliği U14 Futbol

Körfez’de mazgalların kontrolü sürüyor

Körfez Belediyesi, kent genelinde meydana gelebilecek aşırı yağışlara karşı önlem amaçlı çalışmalarını

Körfez Devlet Hastanesi’nde Veda

Körfez Devlet Hastanesi’nde Veda

Körfez’de engelleri tek tek kaldırıyoruz

Körfez Belediyesi Fen İşleri Müdürlüğü ekipleri, ilçe genelinde engelli vatandaşlarımızın hayatını

Barbaros’ta dört noktaya asfalt

Barbaros’ta dört noktaya asfalt

Başkan Söğüt, “Kadına şiddet, insanlığa ihanettir”

“25 Kasım Kadına Yönelik Şiddete Karşı Mücadele Günü” kapsamında Körfez Belediyesi de farkındalık

ÇOK OKUNANLAR

  • Haber bulunamadı

  • Haber bulunamadı

  • Haber bulunamadı

KOCAELİ - HAVA DURUMU

KOCAELI
Reklam Alanı bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort bursa escort şişli escort escort istanbul yeni escort escort bayan ataşehir escort mecidiyeköy escort beylikdüzü escort sakarya escort kocaeli escort escort bayan bodrum bodrum bayan escort